VVD stemt enthousiast in met binnenstadsvisie

Tijdens de raadsvergadering van woensdag 24 maart heeft de VVD gemeenteraadsfractie ingestemd met de binnenstadsvisie. In dit plan komt er meer ruimte voor voetgangers en fietsers in het centrum, waardoor de binnenstad de komende jaren het kloppend hard van Noord Nederland blijft. ‘Het college heeft een concrete visie gepresenteerd, met ruimte voor participatie. Daarnaast biedt het een kans op een mooie leefbare binnenstad, terwijl de binnenstad goed bereikbaar blijft’, aldus fractievoorzitter Sabine Koebrugge.

Door deze veranderingen in de binnenstad rijden er over een paar jaar geen bussen meer over de Grote Markt en door de Brugstraat. Voor de VVD is het belangrijk dat de Grote Markt bereikbaar blijft voor mensen met een beperking. Het college heeft daarom een garantie gegeven dat dit ook zo blijft. Hiervoor wordt onder andere de optie van een Binnenstadsbus onderzocht.

Daarnaast heeft de fractie ingestemd met de Toekomstvisie A-kwartier. Hierdoor wordt het A-kwartier een leuk stukje in de binnenstad, met een interessante mix van bedrijvigheid en bewoners. ‘Wij zijn positief over de ontwikkelingen in het A-kwartier, ook omdat deze in nauwe samenspraak met de buurt zelf tot stand is gekomen’, aldus VVD-raadslid Max Blom.

Tenslotte heeft de fractie ook ingestemd met het nieuwe bestemmingsplan voor de noord-oosthoek van het Hoornsemeer. Hierdoor kan het Hampshirehotel uitbreiden met een terras. Daarnaast kunnen er meer aanlegsteigers worden gebouwd. Voor de VVD is het belangrijk dat dit plan goed is voor de recreatie en een impuls vormt voor de economie en werkgelegenheid. Kortom, een echte aanwinst voor de stad.

Op 30 maart vindt de volgende raadsvergadering plaats.