De VVD helpt mee tijdens NLDoet

Op 11 en 12 maart organiseerde het Oranje Fonds weer NLdoet: met duizenden organisaties en honderdduizenden deelnemers de grootste vrijwilligersactie van Nederland. NLdoet zet vrijwilligerswerk in de spotlights en stimuleert iedereen om de handen uit de mouwen te steken. De VVD helpt graag mee en Betty, Jasper & Jasper waren dan ook te vinden bij speeltuinvereniging de Oosterpoort.

De speeltuinvereniging werd in 1936 opgericht en heeft dus alweer de respectabele leeftijd van tachtig jaar bereikt. Naast de speeltuinvereniging wordt het gebouw aan de Meeuwerderweg ook gebruikt als buitenschoolse opvang door SKSG Decibel.

Wij werden warm ontvangen door bestuursleden van de speeltuinvereniging met koffie en thee en er bleek genoeg te doen! In het gebouw wierp Betty zich in de loop van de ochtend op de grote schoonmaak, terwijl buiten Jasper & Jasper zich opwierpen als volleerde straatvegers, onkruidwieders en kuilenvullers. Met een jongen uit de buurt en zijn moeder, een scholier die in het kader van zijn opleiding meehielp en een (stille, maar super actieve) vluchteling werden het gebouw en de speeltuin in een paar uur weer helemaal opgeknapt.

Verdient herhaling
Vrijwilligers zijn het kloppend hart van vele initiatieven in de stad. De VVD helpt daarom graag om het belang van vrijwilligerswerk onder de aandacht te brengen. Wil jij de volgende keer meehelpen? Aarzel niet en mail!

Betty de Boer, Jasper Boter & Jasper Honkoop