VVD verheugd over invulling Grote Markt Oostzijde

Vandaag werd bekend dat het College van B en W een akkoord heeft bereikt met WestCord hotels over de vestiging van een hotel met grand café aan de Oostzijde van de Grote Markt. De VVD is hier verheugd over.

"Wij dringen al langere tijd aan op een goede
commerciële invulling van de Oostzijde van de Grote Markt," aldus VVD-raadslid Max Blom. "Dat die nu met WestCord hotels is gevonden juichen wij toe."

WestCord hotels is een onderneming met hotels en restaurants in o.a. Amsterdam, Rotterdam en op de Waddeneilanden. Aan de Grote Markt komt een hotel met 100 kamers en een grand café. Daarmee zal in het gebied de gewenste levendigheid ontstaan met een uitstraling naar zowel de Grote Markt als naar de Nieuwe Markt en het Forum.

"Wij zijn blij dat de ontwikkeling van de Oostzijde nu eindelijk verder vorm krijgt en dat we verder vooruit kunnen kijken. WestCord is een gerenommeerde Nederlandse onderneming en dat geeft vertrouwen. Dat de eigenaar Groninger wortels heeft is een aardige bijkomstigheid," aldusBlom.

Door deze ontwikkeling komt nu ook de ontwikkeling op de hoek Grote Markt/Poelestraat in een stroomversnelling. Voor dat deelgebied is een ontwikkelcompetitie opgezet met een duidelijke rol voor de Stadjers. Zij mogen meepraten over de architectuur middels een publieksenquete.

"De Grote Markt is de huiskamer van alle Stadjers. Dat ze een duidelijke stem krijgen bij de inrichting daarvan vinden wij dus zeer vanzelfsprekend," aldus Max Blom namens de VVD fractie.

Voor meer informatie of vragen, kunt u contact opnemen met Max Blom.