VVD investeert liever in Haren zelf

Fractievoorzitter Sabine Koebrugge was donderdag te gast bij RTVNoord. Tijdens deze uitzending ging zij het debat aan met Meinard Wolters van Gezond Verstand Haren.

Gezond Verstand Haren heeft aangegeven niet te willen praten over de mogelijkheid tot een lichte samenvoeging. De lichte samenvoeging scheelt de inwoners van Haren, Ten Boer en Groningen veel geld. Bovendien hoeven dan niet alle drie de gemeenten eerst opgeheven te worden.

Wat ons betreft zou je juist voor de lichte variant moeten kiezen, omdat dit tonnen scheelt. Dat geld investeren wij liever in de wensen van de bewoners van Haren, zoals speeltuintjes in de wijken, renovatie van scholen en goede wijkontsluitingen. De VVD investeert liever in Haren zelf dan in de administratieve rompslomp van een reguliere herindeling.

Wij hopen dan ook op de mogelijkheid tot een lichte samenvoeging. Benieuwd naar het volledige debat? Bekijk dan het filmpje hieronder.