Wat moet beter in de Stad? De VVD vraagt het de bewoners zelf

Op zaterdag 12 maart ging de VVD in de stad de straat op, om van de Stadjers zelf te horen welke problemen er opgelost moeten worden en welke zaken juist heel goed gaan. Onze raadsleden, fractieleden, wethouder en vele enthousiaste vrijwilligers gingen in tweetallen deur aan deur om gesprekken te voeren met de bewoners. Op deze manier hebben wij tientallen mensen gesproken. Uit deze gesprekken kwamen een aantal terechte zorgen van bewoners naar voren. Onze gemeenteraadsfractie gaat aan het werk om deze zorgen weg te nemen. Daarnaast zijn we erg blij dat uit veel gesprekken bleek dat veel Stadjers erg tevreden zijn met het leefklimaat van de stad. De VVD zet zich in om dit zo te houden, en waar dat mogelijk is zelfs nog verder te verbeteren.

Een van de vele vrijwilligers die namens de VVD de deuren langsgingen, is Danielle van Ginkel. Hieronder volgt een kort verslag hoe zij het canvassen heeft ervaren, en welke reacties zij heeft ontvangen van de bewoners.

Voor het eerst heb ik meegelopen met de Door-to-Door actie van de VVD Groningen. Ik had geen idee wat mij te wachten stond en hoe het canvassen in zijn werk gaat. Gelukkig mocht ik met gemeenteraadslid Jasper Honkoop op pad. Met de VVD flyers in de hand zijn wij de Schilderswijk in gegaan en begonnen aan de Taco Mesdagstraat.

Over het algemeen waren de bewoners van de Schilderswijk tevreden over de wijk en vinden ze het een fijne wijk om in te wonen. De gesprekken met de bewoners van de wijk verliepen goed. Jasper nam de tijd om alle vragen die de bewoners hadden te beantwoorden. Het viel mij op dat de bewoners het leuk vonden dat Jasper ook in de wijk woont. Hierdoor gaven ze, naar mijn inziens, meer informatie over wat er zich afspeelt in de wijk.

Een van de problemen die werd aangekaart door een bewoner, was dat er nog te weinig werd gedaan tegen de op-top. Er zijn kamerverhuurders die opbouwen maken op bestaande huizen, om zo meer kamers te kunnen verhuren. Sommige buurtbewoners kunnen zich niet vinden in die plannen.

Daarnaast werd aangegeven dat de de nieuwe situatie van de rotonde aan Laan Corpus den Hoorn te druk en onoverzichtelijk is. Een tip van een van de bewoners is het doortrekken van de steentjes van de binnenstad tot aan Pernikkel (A-weg) zodat het een geheel wordt. Een opmerking over het Forum mocht natuurlijk niet ontbreken. Het kunstwerk voor het Forum werd daarentegen wel als mooi bestempeld. Een van de bewoners stelde nog voor om het kunstwerk te bewaren en tentoon te stellen.

Al met al waren de bewoners van de Schilderswijk positief gestemd over de Door-to-Door actie en vinden ze het goed dat de VVD zich ook buiten verkiezingstijd laat zien. Een bewoner gaf zelfs nog aan dat dergelijke acties wel vaker mochten plaatsvinden. Ik vond het leuk om te zien dat de bewoners, over het algemeen, enthousiast reageerden en het leuk vinden om mee te denken wat er anders kan in de wijk, dan wel in de stad Groningen, of de politiek in het algemeen. Het zonnetje scheen, de bewoners waren tevreden en ik een leerzame dag rijker. Kortom, een geslaagde dag. Ik vond het leuk om mee te lopen. Hopelijk tot ziens.

De VVD in de stad gaat regelmatig de deuren langs om input te krijgen van de bewoners. Wil jij hier graag meer over weten, stuur dan een berichtje via de Contact pagina of neem contact op met Max Schwering. Voor zijn gegevens klikt u hier.