VVD blij met extra investeringen in onderwijs

De gemeente gaat 1 miljoen euro extra uittrekken voor onderwijs. De VVD-fractie is blij met deze extra investeringen. De fractie vindt het belangrijk dat de projecten een structurele verbetering voor het onderwijs opleveren. Om dit te bereiken is het van belang dat de verschillende intiatieven op een bepaalde manier samengaan. Hierdoor wordt voorkomen dat deze extra investering geen invloed heeft op de lange termijn. Om dit te bereiken, heeft VVD-raadslid Jasper Honkoop tijdens de gemeenteraad van 21 april een motie ingediend. 'Om ervoor te zorgen dat de projecten ook na een paar jaar nog iets toevoegen, is het van belang dat deze projecten een permanente plaats in het onderwijs krijgen. Ook moeten ervaringen die worden opgedaan uit deze projecten, snel worden gedeeld met het bestaande onderwijs', aldus Jasper Honkoop.

Daarnaast besloot de gemeenteraad een meldpunt voor misstanden in de kamerverhuur te starten. Uit onderzoek van de nieuwswebsite Sikkom bleek dat er regelmatig te hoge huurprijzen worden gevraagd voor kamers. Ook bleek dat het onderhoud soms te wensen over laat. VVD-raadslid Max Blom gaf aan het belangrijk te vinden niet alle verhuurders over één kam te scheren. 'Er zijn veel verhuurders die hun panden onderhouden en normale prijzen vragen aan de huurders. Helaas zijn er verhuurders die zich niet aan de regels houden en daarom stemt de VVD in met dit meldpunt', aldus Max Blom. Door middel van het meldpunt kan de gemeente een dossier opbouwen voor zogenaamde huisjesmelkers en indien nodig optreden tegen deze 'foute' verhuurders.

Vanwege koningsdag op 27 april werd de raadsvergadering een week naar voren gehaald. De volgende raadsvergadering vindt plaats op 8 juni.